Butiksledare på distans har ett optimalt upplägg

Henrik Rosell valde att läsa Butiksledare på distans för att det är självständigt och går att kombinera med arbete. Men karriären började faktiskt redan när han var nio år och köpte en glass.

– Jag började min säljarkarriär när jag var nio år, den dagen kommer alltid att finnas med mig. Min storebror skulle till kiosken och köpa en glass, jag min stackare som inga pengar hade följde ändå med för att kanske få en chans att få smaka hans glass. När vi väl var där visade det sig att han inte tänkte bjuda mig, eftersom jag inte gav upp så lätt frågade jag ägaren vad jag kunde göra för att få en mjukglass?

 Vad jobbade du med sedan?

– Jag slutade grundskolan skoltrött och valde för sent in till gymnasiet, det blev istället en anställning på Statoil i Växjö, det var samma ägare som hade haft kiosken/gatuköket. Jag har jobbat med många produkter, livsmedel, trä, isoleringsglas, kakel, ventilation, ja listan kan göras lång.

Ville du inte utbilda dig?

– Jo, absolut. Jag kände mer och mer att jag ville komma vidare till något som jag hela tiden drömt om, och det var ledarskap inom försäljning. Det var då jag började leta efter utbildning på distans inom just butiksledare och valet föll på SSB.

”För mig är det viktigt att man gör ett arbete med stolthet och att det blir bra i slutändan”

 

Varför valde du distans?

– När jag bestämt mig för Butiksledare stod mellan fysiskt bunden utbildning och distans. Det blev det senare då det passar mina livsförhållanden i dagsläget.  Distans verkade vara smidigt då man både arbetade självständigt och ibland tillsammans med andra och främst att man inte behövde vara ledig mer än en dag i veckan från arbetet.

Tittade du på andra skolor?

– Efter att jag letat på internet vad som fanns att gå inom försäljning och vad andra tyckt som gått på skolorna föll valet på SSB då deras upplägg med att träffas fysiskt ett par gånger per år och att deras utbildning var omtyckt av andra och att de dom lärde ut var till nytta.

Hur ser butiksledararrollen ut de 5 närmsta åren?

– Det kommer nog inte ändras över en natt gentemot hur det arbetas idag, möjligen tror jag att det kommer bli viktigare att en butiksledare är tekniskt intresserad och utveckla mer åt det digitala. Det gäller både vad det har i butiken som är nyheter, vad som är rea och för att komma snabbare ut med information i sociala medier. Sen kommer detta säkert inte gälla alla, men de butikerna som säljer mer lokalt, är av mindre art eller har sin egen typ av verksamhet som inte är knutet till någon större företag/koncern som är rikstäckande.

Här kan du läsa mer om utbildningen Butiksledare

 

 

Vi samarbetar med bland andra
Åhléns City / ALSO AB / Apoteket AB / Appelberg AB / Aramtis Headhunting / ATEA / Baby Shop Store STHLM AB / Beltrami Recruitment AB / Benify AB / Bik Bok AB / Bosch Rexroth AB / Cygate Sverige AB / ECIT / Euvic Sverige AB / Filippa K / Fortum Markets AB / Goava / Google / Happy socks / HM AB / ICA Sverige AB / Intersport AB / KGK / Lagerhouse / Learnifier AB / Lexicon / LINUM AB / Microsoft / Nordic Hotels / Panduro / Plantagen AB / Rahmqvist Group AB / REF Stockholm / Salgado / Stadium AB / Stjänsäljarpodden / Stora Coop / Talentech AB / Telavox AB / Tele2 IoT AB / Visma Spcs / Viva Media Group AB / Willys / WISE / Work Shop The Retail Agency / Workbuster AB / Zodiac Sverige AB /

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Stockholm of Business, orgnr. 556701-9699 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata