Studera Destination Management på TEC

Bli specialist på att skapa, paketera och marknadsföra nya attraktiva upplevelser till internationella besökare. Välkommen till Stockholm School of Business systerskola Travel Education Centre. Här hittar du den populära YH-utbildningen Destination Management, incoming tourism.

Den inkommande turismen till Sverige ökar som aldrig förr. Det innebär att behovet av välutbildade personer som kan skapa resor, upplevelser och arrangemang för alla besökare är extremt stort.

Vad gör en Destination Manager?

Yrkesrollen Destination Manager, incoming tourism är bred och varierad. Du blir specialist på att skapa och paketera nya storsäljande tjänster inom turist- och besöksnäringen. Du lär dig att analysera marknaden och ta fram nya tjänster men även att projektleda och marknadsföra dina koncept. Du blir specialist på att upptäcka nya affärsmöjligheter och skapa attraktiva paketlösningar. Ett kommersiellt och flexibelt tänkande är viktigt då den ena beställaren inte är den andra lik.

Från ax till limpa

Då många av kunderna är utländska arrangörer kommer du vara deras lokala representant som hjälper dem med paketering, kontraktsskrivning, upplägg av aktiviteter och utflykter etc. Det kan vara allt från sportarrangemang och musikhändelser till heldagsprogram och större helhetskoncept. Du får därför bland annat lära dig projektledning, analys och marknadsföring med fokus på affärsutveckling.

Läs mer här
Destination Management, incoming tourism
på Travel Education Centre

 

Vi samarbetar med bland andra
Åhléns City / ALSO AB / Apoteket AB / Appelberg AB / Aramatis Headhunting / Baby Shop Store STHLM AB / Beltrami Recruitment AB / Bik Bok AB / Google / HM AB / ICA Sverige AB / Intersport AB / Lexicon / LINUM AB / Microsoft / Nordic Hotels / Plantagen AB / REF Stockholm / Stadium AB / Talentech AB / Tele2 IoT AB / Viva Media Group AB / Work Shop The Retail Agency / Zodiac Sverige AB /